8/5-07

Klargör en X2:a på morgonkvisten. TVÅ vagnar utan fungerande vatten(=toaletter och köksdelen i förstaklassvagnen). Tåget har ju precis kommit ut från verkstaden! Jag ringer driftstöd, frustrerad, och frågar vad jag fått för skit? Med handledning får jag i alla fall i gång den ena. Tyvärr inte förstaklassvagnen vilket innebär att personalen där får klara sig ändå.

Låser dörren till toaletten i vagn 1 och hittar en trasig ur funktion-lapp.

Informerar personal som ska jobba i vagn 1 när jag möter honom. Jo, han vet, och verkar något luttrad.

Kör till Linköping, allting flyter. Kör hemåt, allting flyter.

Tillbaka på Centralen kör jag upp 530 till Norra Bantorget för städning. Vänder ner tillbaka med tåget som 539 vid avgångstid.

Möter den som svarade på driftstöd i morse på perrongen. Frågar hur han tar när man är så frustrerad och påpekar att jag använde ordet skit om X2:an. Han svarade att man hör bara vad man vill höra, det har han lärt sig. Sen påtalade han att mitt ordval, trots allt, tydde på ett visst engagemang. Vad snällt sagt! Så har jag aldrig sett det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback