4/5-07

Jaha, ibland känns det lite tjatigt, men det är Uppsala igen. Två varv. Kunde det inte räckt med bara ett? Jo, enligt mig hade det gjort det!

Efter rasten tar jag emot en X2000. Kör upp den först till norra bantorget för att det ska städas. Städpersonalen har redan klivit på tåget på centralen, vi står still en femton minuter och sen ropar de att de är klara och stiger av. Jag ringer fjärren och anmäler mig klar att lämna Norra Bantorget för Karlberg, dit jag ska åka för att byta riktning.

Rullar ner till andra plattformen vid Norra Bantorget, där personal som ska med tåget söderut kliver på samt att bistro och första klass får sina varor påfyllda.

I sifo-listan står det att strömavtagare B är frånskiljd för att den är sårig. När jag traskar genom maskinrummet ser jag att den inte alls är frånskiljd(avstängd). Jag går ut och tittar på kolskenorna, när jag står vid plattformen, och ser inger anmärkningsvärt. Jag kontrollerar med driftstöd som säger att jag måste byta strömavtagare och stänga av den som är uppe. De menar att det finns en anledning till att det är anmält och att verkstadspersonalen får ta ett beslut om den ska justeras eller ej. Ok, jag byter. Jag tar mig en titt på den som är uppe nu. På ena sidan ser den jättefin ut men på den andra ganska sårig. Jag undrar om det inte är fel strömavtagare anmäld? Jag bestämmer mig i alla fall att ringa den lokförare som ska ta över tåget på centralen och ber honom om att vi ska titta på dem tillsammans när jag rullat ner till plattformen där han väntar. Han håller med, men menar att den inte är så sårig att det inte går att köra med den. Vi förutsätter att verkstadspersonalen tar sig en titt på båda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback